Quelles sont les missions ?

POSTE
Welcome to RIMOWA, the first German Maison of the LVMH Group. We are a global lifestyle brand with a mission to create the essential tools for a lifetime of travel. For more than 120 years, we've dedicated ourselves to develop unique products where function coexists with luxury, heritage with innovation, and craftsmanship with design.
At RIMOWA we believe that great ambitions demand resilient companions. It's why our tools are created with longevity in mind. Because the most meaningful journeys last more than a trip, they last a lifetime. Please join us to discover your own.

Why join us?

Rimowa is looking for an experienced Global CRM Manager (8+ years hands-on experience) to support the company in a transformation project.

The CRM Manager will be reporting directly to the Global E-commerce & CRM Director, based in Paris.

She/he will have the unique opportunity to lead the CRM strategy and road-map. She/he will have important role building a dynamic and international CRM community.

Your mission : leverage a Top of the Art CRM and CEM strategy at Rimowa

Own the Rimowa CRM vision, roadmap, ec0-system and performances
Implement and scale the Consumer Engagement strategies, to improve meaningfully our customer's experience, at any step of their journey
Leverage and promote customers' knowledge within Rimowa, at a Global level and within the regions
Analyze and build an accurate segmentation, improving our prospects and clients' qualifications while capturing rich data
Design an engaging 360 customer journey program (through a marketing automation tool) to strengthen our clients' activity, value and retention. Identify key business opportunities to grow business and drive consumer engagement
Lead and deploy Rimowa's Clienteling tools and program
Monitor and leverage customer's satisfaction and brand loyalty: define an on-going listening and feed-back management strategy (NPS, CES, ad-hoc) , through all points of contacts (CSC, stores, social...)
Market and test new relational features for our clients
Guarantee data quality and compliance of our RCU and CRM journeys, globally and for each region
Constantly improve our Data architecture and CRM Tools

Lire la suite

Quel est le profil idéal ?

PROFIL




8+ years of professional experience, including 5+ yr conceiving, testing, implementing and optimizing CRM/clienteling (previous experience on Salesforce Cloud would be a +)
Experience working with relational databases
Prior experience in leveraging customer journey campaigns, while being business driven and R.O.I. oriented
Prior experience in managing marketing automation tools
Experience in managing people, setting team direction, coordinating activities across different organizational functions, motivating team members, assigning work.
Strong analytical and problem-solving skills
Be humble, structured, organized, motivated by innovation and a relentless doer
Enjoy working as a team-player and learning from others
Comfortable to communicate with Top Leadership
Excellent written and verbal communication skills - in English but French or another language is a plus
Willing to travel for the purpose of the project

Comparer votre profil avec les candidats qui ont déjà postulé

des candidats
ont une expérience plus élevée ou comparable à la vôtre.
des candidats
ont une expérience moins élevée ou comparable à la vôtre.
des candidats
demandent un salaire minimum supérieur ou comparable au vôtre.
des candidats
demandent un salaire minimum inférieur ou comparable au vôtre.

Pourquoi les rejoindre ?

Leader mondial du luxe, LVMH déploie, depuis sa création en 1987, un modèle marqué par son dynamisme.

Le groupe LVMH réunit plus de 70 Maisons d'exception qui créent des produits de haute qualité et est le seul acteur présent simultanément dans cinq secteurs majeurs du luxe : Vins & Spiritueux, Mode & Maroquinerie, Parfums & Cosmétiques, Montres & Joaillerie et Distribution sélective. Il compte aujourd'hui plus de 156 000 collaborateurs à travers le monde et a réalisé en 2018 des ventes de 46,8 milliards d'euros.

Le Groupe recrute des personnalités pragmatiques et créatives, avec un tempérament d'entrepreneur, ouvertes à l'international et disposant d'une forte sensibilité aux produits de luxe. La recherche de l'excellence et la capacité à se projeter dans l'avenir tout en respectant l'ADN des Maisons sont des aptitudes qui permettront à chacun de s'épanouir et de réussir dans le Groupe.

 
Dépôt CV
Montrez vos talents, 15 000 recruteurs vous attendent

Je dépose mon CV dans la CV-thèque

Doc, Docx, rtf, pdf (3 Mo. max)

Soyez le premier prévenu !

Recevez les offres similaires à cette annonce

Internet - e-Commerce · DOMTOM, Etr. · CDI

En créant votre alerte, vous acceptez les conditions d'utilisation

Alerte active Vous recevrez par email les offres correspondant à la recherche

Internet - e-Commerce · DOMTOM, Etr. · CDI

Gérer mes alertes

Vos candidatures ont bien été envoyées

Vos candidatures ont été envoyées avec succès !

Retrouvez-les dans votre espace candidat

Une erreur s'est produite !

Nous n'avons pas pû envoyer votre candidature aux annonces suivantes.

Nous vous conseillons de postuler directement sur chaque annonce.

image
• •
10 avis